Учусь я от скуки,
Беру карандашъ в руки,
Сажусь на стул дубовый,
Беру лист почтовый...
Пописавши
Степанъ Анхѣновичь Носовъ
Описание сборника С. А. Носова № 26

Описание рукописного сборника (книги) № 26

Подгот. М. В. Мелиховым

Книга № 26. 8°, 125 л., бумага из почтового набора в линейку, печатные буквы, шариковая ручка. Переплет картонный, корешок матерчатый. На верхней крышке переплета в наклейке: «Книга ῀КS № 26. дватцать шесть»
Л. 1 – Содержание словъ по книгѣ 26.
Л. 2 – Евангелие толковое слово 7 въ неделю 6−ю. Нач.: «К тому же да разумѣемъ, яко и на земли отставляются грѣси дондеже убо есмы на земли можемъ потребити грѣхъ наших...».
Л. 2 – Прологъ 27 сентября. Нач.: «Еже не лѣнитися о своемъ спесении. Не можемъ убо, братие, лѣнитися о своемъ спасении, ни презримъ времене, даннаго намъ на покаяние, егоже паки получити не можемъ...».
Л. 3 об – Прологъ 18 июля. Нач.: «Поучение к покаянию. Не отчайся, человече, ни отступай молитвы и приди к церкви грѣшенъ сый, с воздыханиемъ помолися к Богу...».  
Л. 4 – Прологъ февраля 27. Нач.: «Молю убо, братие: имѣйте выну   смерть пред очима си...».
Л. 4 об. – Катехизис большой глава 22. Нач.: «Кратко из отвѣтовъ. Златоуст в «Маргаритѣ» лист 102. Нѣсть возможно словомъ горькихъ и нестерпимыхъ бѣдъ сихъ указати, не исповѣданна сия гроза и мука: не воинъ образъ сие воспомяновение бысть...».
Л. 6– Книга «Правая вера» глава 29. Нач.: «Блюдитеся, возлюбленнии, яко дние лукави суть и время своя слуги собираетъ и мнози суть учители погибели и еще множитися будутъ...».
Л. 6 об. – К галатомъ зачин 199. Нач.: «Аще мы или ангелъ с небесе благовѣститъ вамъ: паче еже приясте анафема – да будетъ...».
Л. 7 – «Щитъ вѣры» лист 32. Нач.: «Яко в коемждо вѣрномъ раждается Христосъ умнѣ, тако и в коемждо зловѣрномъ раждается Антихристъ умнѣ. По святому Ефрему глаголется: Образъ прииметъ истиннаго пастыря, да прельститъ овецъ стада. И по святому Ипполиту: Во всемъ хощетъ уподобитися льстецъ Сыну Божию...».
Л. 7 – «Щитъ вѣры» лист 13, 16. Нач.: «По словеси Господню и учителей церкви: Яко пришедъ Господь на облацѣхъ не обрящетъ вѣру на земли, развѣ не во мнозѣхъ. Израиль – сказуется умъ, зряи Бога от всѣхъ языковъ, вѣрующих во Христа...».
Л. 7 − От соборнаго послания Иоанна Богослова зачин. 73. Нач.: «Возлюбленнии! Не всякому духу вѣруйте, но искушайте духи, аще от Бога суть, яко мнози лжепророцы издоша в миръ. О семъ разумѣется: духъ Божий и духъ льстечь...».
Л. 7 об. − «Апостолъ толковый» зачин 275. Нач.: «Да никтоже васъ  прельститъ ни по единому образцу, яко аще не приидетъ отступление. Прежде открыется человекъ, беззаконию сынъ, погибели противникъ, и превозносяйся паче всякаго глаголемаго Бога или чтилища...» .
Л. 7 об. − Толкование Златоуста. О Антихристѣ здѣ бесѣдуетъ и велия являетъ тайны, отступлением бо Антихриста нарицаетъ, яко многия хотяща отлучити от Христа и погубити аще возможно будетъ и избранныхъ и человека беззакония онаго же нарицаетъ...».
Л. 8 − Толкование блаженнаго Феофилакта. Послание апостола Павла к солунянам страница 59 русский перевод. Нач.: «Яко же ему сѣсти въ церкви божией говорит: Не сказано во Иеросалимскомъ собственно храмѣ, а просто въ церквахъ и во всякомъ храмѣ Божиемъ...».  
Л. 8 об. − Творение преподобного Ефрема Сирина часть 7 страница 247. Нач.: «Такимъ образомъ онъ (Антихрист)  явится и взойдетъ в храмъ Божии, чтобы сѣсть внутри и именно в церкви Божией...».
Л. 9 – Феодоритъ часть 6 страница 82. Нач.: «Возсѣдать же будетъ (Антихристъ)  в божиемъ храмѣ. Храмомъ же божиемъ называетъ церкви».
 Л. 9 − Апокалипсисъ глава 12. Нач.: «Аще кто озвѣршемуся тому Антихристу повинется и нечестиваго житие содержит, того образующее или словомъ или дѣлом, того исповѣсть Бога. Сие бо  сказуетъ на руцѣ и на челѣ даемое начертание и в малороссийских печатѣй  Апокалипсисѣ: знакъ на рукѣ и на челѣ − словомъ и учениемъ повиновение...».
Л. 9 − Книга Истинна глава 62 месяца марта и апрѣля (1809). Псков, славянская типография. Нач.: «Послѣднии российский патриарх Иосифъ предрекъ, что  всему древнему чину российской церкви будетъ пременение...».
Л. 10 − Повѣсть о житии и жизни преподобного отца Корнилия, иже бысть на Выгу рѣцѣ близъ озера Онега вкратцѣ запишемъ здѣ. Нач.: «В та же времена и лѣта 7120 при царѣ Михаилѣ Феодоровиче бывый на Москвѣ из восточныхъ странъ ис Палестины из святаго града Иеросалима святѣйший патриархъ Феофанъ, иже рукоположивый на Москвѣ патриарха Филарета...».  
Л. 17 об. − Хощу же вамъ, братие, о Никонѣ и ину повѣсть повѣдати. Нач.: «Прилучи же сицева вещь дивна зѣло и ужаса исполнена, юже и умолчати не подобаетъ. Бысть нѣкто християнинъ именемъ Димитрий, жительством с Волги, отнюду же и той самъ Никонъ изыде, сосѣдъ сему бяше...».
Л. 21 об. − О семъ Никонѣ и о горькомъ его Иеросалимѣ реклъ святѣйший патриархъ Иеросалимский...».
Л. 22 − Священнодиякона Феодора повѣсть о святыхъ отцехъ нашихъ священнопротопопѣ Аввакумѣ и священноиерее Лазарѣ и преподобнѣмъ Епифании из книги «Челобитнкъ». Нач.: «Тайна царева добро есть хранити, а дѣла Божия проповѣдати преславно есть», – глаголетъ писание...».  
Л. 25 – Нач.: «Тогда Корнилии с Досифеемъ игуменомъ пойде на Донъ. И пребыша на Дону три лѣта и паки возвратишася к Москвѣ. Досифей остася на Москвѣ, Корнилий же поиде в Кириловъ монастырь, в Кириловѣ же монастырѣ много зѣло благочестивыхъ иноковъ было...». Книга челобитная Аввакума (?) древлеписмена выгорѣцкихъ жителей .
Л. 43 об. – Списано с челобитной Соловецкаго монастыря, какова послана к великому государю к Москве во 176 году в октябрѣ. Нач.: «Благовѣрному и благочествому и в православии свѣтло сияющему от небеснаго царя помазанному государю нашему царю и великому князю Алексию Михаиловичу всея великия и // (л. 44) Малыя и Бѣлыя России самодержцу бьют челомъ нищи твои богомольцы Соловецкаго монастыря келарь Азарии и казначей Геронтии и священницы и дияконы и соборныя чернецы и вся рядовая братия и служки и трудники вси...».
Л. 56 − Газета «Голосъ» 1880 № 280 и «Русская церковная жизнь» 1893 г. № 348 писали. Нач.: «Еще об этомъ тягостномъ положении, разгромѣ и разорении пишутъ нынѣшнии добросовестнии писатели, которые имѣютъ человеческую душу и свидѣтельствуютъ всему миру: власть по волѣ и принуждению духовныхъ администраторовъ захотѣла покончить суровыми мѣрами».  
Л. 56 об. − Книга «Великии расколъ» Д. Л. Мордовцева (1891 г.), страница 152. Нач.: «Историкъ  Д. Л. Мордовцевъ повѣствуетъ слова Аввакума в слѣдующемъ: «Вонъ сколько ужъ замучили нашихъ−то. Или такъ ко Христу приводятъ, какъ проводите – кнутомъ да виселицею, да огнемъ...».  
Л. 57 об. − Говоритъ сице Аввакумъ протопопъ. Нач.: «Еще вамъ побесѣдую о своей волокитѣ, какъ привезли меня из монастыря Пафнутьева и, волоча многажды, в Чюдовъ монастырь поставили на подворье и, волоча, в него поставили под вселенских патриархов...».  
Л. 59 об. – Нач.: «По исчислению лѣтописи «Россискому винограду» замучено было 300 тысяч  душ. И другихъ еще  погибшихъ безвѣдомо от руки гонителей, насильственною смертью скончавшихся – о ихъ же числѣ вѣдаетъ единъ Богъ...».  
Л. 60 − Книга «Русская мысль» (1853), листъ 226.10 . Нач.: «Расторгали браки, дѣтей насильно крестили, а за свое крещение старообрядческое ссылали и хоронить умершихъ не давали, а за тайные похороны суду предавали».
Л. 60 − О сихъ−то гонимыхъ и мученныхъ старообрядцахъ говорилъ в 1857 г. историкъ князя Константина Николаевича господинъ Мельниковъ слѣдующее. Нач.: «Можно ли послѣ этого не признать истиннаго достоинства в многострадальном терпѣнии русских людей, которое видно в нашихъ старообрядцахъ».
Л. 60 об. − В 1861 и 1858 г. князь И.А. Орловъ в докладѣ императору Александру Второму писалъ. Нач.: «Когда уничтожатъ старообрядцамъ преграды от общества, государь и Россия приобрѣтутъ в нихъ честных и полѣзных сыновъ. Старообрядцы не враги государства...».
Л. 61 об. − «Книга о вѣрѣ» глава 30 лист 272. Нач.: «Блаженныя памяти Захария Копистенскаго. Архимандритъ киевопечерскии в 1620  лѣтов книгѣ своей «Полинодии» на листу 1 преднаписалъ сими словесы...».
Л. 62 об. − Свѣтский писатель Неросовъ (рукопись в библиотеке Казанской духовной академии). Нач.: «Тогда богосмысленныя  и разсудительныя русские люди видѣли въ // (л. 63) этомъ послѣдняя времена, признакъ падения древнерусской православной вѣры и скораго пришествия Антихриста...».
Л. 63 − Святыхъ апостолъ Петра и Павла правило 10. Нач.: «Аще нечестивии держатъ мѣсто − да бѣгаеши от него, понеже осквернено бысть от нихъ, яко же бо преподобнии святители освѣщаютъ, тако нечестивии оскверняютъ».
Л. 63 − Правило 11. Аще ни в дому купно, ни в церкви собиратися нѣсть мощно, кождо себѣ да поетъ, да почитаетъ и да молится, или купно два или трие, идѣже бо аще, рече, Господь, два или трие собрана игумени моемъ, ту есмь посредѣ ихъ.
Л. 63 об. − Учитель Августинъ написал. Нач.: «Что въ томъ, что имѣя молитися Богу мѣста способнаго истаго ищемъ? Внутренности твои очисти и всяку злую похоть изгнавъ приуготови в сердцы твоемъ храмъ, желая в церкви молитися − в себѣ молися и такъ себя всегда веди, чтобы был еси храмомъ Божиимъ, ибо тамо Богъ услышитъ, гдѣ живетъ».
Л. 63 об. − Книга о вѣрѣ глава 23. Нач.: «Понеже бо соборная церковь к составлению своему не требуетъ извѣстнаго количества людей, но создается людьми благочестивыми, твердо и право хранящими вѣру, аще и зѣло будутъ мали, яко же самъ Господь рече: «Не убойтеся, малое мое стадо, яко благоизволи Отецъ вашъ дати вамъ царство» (Лука зач. 67). И паки рече: «Идѣже бе ести два или трие собрании во имя мое, ту есмь посредѣ их» (Матф.зач. 76).
Л. 64 − Грѣческий Иларионъ на одном мѣстѣ такъ написалъ. Нач.: «Об одной вѣщи вам напоминаю: берегитесь антихриста! Худо то, что вы к стѣнамъ склонность чрезмѣрную имѣете, в нихъ любуетеся...».
Л. 64 − Златоустъ в бесѣдѣ 23 и в «Книге о вѣрѣ»» листъ 29. Нач.: «Здесь то же самое – было страшное гонение християнъ от руки таковыхъ отступниковъ, каковы гнали Киприяна, Василия Великого, Григория Богослова и единовольника Максима Исповѣдника. И римляне гнали и мучили не принимавшихъ...».
Л. 64 об. – Книга Протоколы 6, 7 засѣдании. Нач.: «И удивлению достойно, что не прежде предназначеннаго лѣта и не послѣди, но в самыи той предсказанныи годъ устроили в Москвѣ соборъ, и послѣ того немѣдленно въ 1667 году послѣдовалъ велики московскии соборъ, которыи утвердилъ всѣ новшествы иерарха Никона и уложение соборовъ, бывшихъ в 1659 и 1666 годъ».
Л. 65 – Книга вѣра лист 271. Нач.: «Здѣсь и наступило сие пророкованное время, в которое и была брань святых мучениковъ с самимъ сатаною. И тогда это пророческое предсказание непосредственно на самомъ исполнилось дѣлѣ, по пророку, глаголющему: яко не содѣланное наше видѣста очи твои, и в книзѣ твоей вси напишутся, и во дни созиждутся (псалом 137)...».
Л. 66 – Из истории. Нач.: «Никонъ, изгнанныи из Успѣнскаго монастыря какъ оглашенныи и собором осужденныи, на котором патриархъ Паисии сказалъ Никону: «Отселѣ, Никонъ, не будеши патриархъ и священная−де не дѣйствуеши, но будеши, яко простой монах» – возгласилъ громко и отчетливо: «Аминь»…».  
Л. 66 об. – Книга Челобитникъ «История об отцѣхъ и страдальцѣхъ Соловецких» Листъ 57. Нач.: «Таковъ бѣ и дивныи отецъ Савватии, иже по изшествии от киновии по многимъ пустынямъ и мѣстомъ ходя многия в благочестия законѣхъ пребывати утверди, многия иноческому житию наказа, яко зѣло бяше искусенъ и благопостояненъ и опасенъ въ обучении иноческихъ...».
Л. 71 – Нач.: «В 1965 г. исполнялось 270 лѣтъ основания Выговскаго общежительства. О немъ пишет И. Заволоко въ календарѣ старообрядческомъ 1965 г. слѣдующее: «Преслѣдования, расправы, мучительные казни ревнителей древняго благочестия (статьи 1685 г.)  заставили многихъ бѣжать в непроходимую глушь высокихъ лѣсовъ, болотъ и тундры...».  
Л. 71 об. − «Щитъ веры» за 1916 г. № 1. Нач.: «Указами Петра I в 1705, 1711, 1714 и 1724 гг. старовѣрцамъ Выговскаго края была обезпечена свобода веры и богослужения и дарованы различныя привилегии за добросовестную работу на Повенецкихъ заводахъ, имѣвшихъ военно−государственное значение. Росло население Выгореции...».
Л. 72 об. − Чаев−Черепнинъ  «Русская палеография» (Москва, 1947) страница 172. Нач.: «В 1820 году на Выге перепиской книгъ занималось до 200 грамотницъ. Выработали свой стиль и поморские иконописцы. В XIX века этот культурныи хозяиственный центр  Севера былъ разрушенъ...».  
Л. 72 об. − Ив. Евдокимов «Северъ в истории русскаго искусства»  (Вологда, 1920. стр.74). Нач.: «Выговское общежительство закончило циклъ своей истории. Но не следуетъ забывать о тѣхъ, кто в суровой обстановке далекаго Севера тяжелымъ неустаннымъ трудомъ превращалъ каменистую пустыню в культурныи оазисъ с высокимъ для своего времени хозяйствомъ
Л. 73 − Преподобнаго Кирилла стали спрашивать сарацине. Нач.: «Почему единаго бога на три разделяете?». Преподобный Кирилъ показалъ имъ на солнце и сказалъ: «Три в немъ суть вещи: кругъ, лучь свѣтлыи и теплота. Солнечныи кругъ – подобие Бога−Отца...».
Л. 73 об. − Четь−минея 11 мая . Нач.: «Задали вопросъ Кирилу: «Вси мы держимся закона Мухамедова крепко. Вы же, христиане, законъ  Христовъ держащее овъ сице, овъ инако веруетъ и творитъ...».  
Л. 74 об. − Книга Кирилла Иеросалимскаго 41 листъ. Нач.: «Иоаннъ Златоуст глаголетъ: «Вѣмы, яко убо отецъ сына роди, а како, того не разумѣю. Вѣмъ, яко Духъ Святыи от Отца же, а которымъ подобиемъ – не разумѣю». По Кириллу Александрийскому и Василию Великому пишетъ: «Яко воистину Сынъ от Бога Отца и Духъ – от Бога. Понеже и Сынъ от Отца изыде, и Духъ Святаи от Отца исходитъ, сынъ рождениемъ, а Духъ Святыи исхождениемъ».
Л. 74 об. − «Апостолъ» зачин 276 пишетъ: «Стойте и держите предания, имиже научистеся».
Л. 74 об. − «Катехисис» листъ 253. Нач.: «Слово Богъ различно толкуется: по коемуждо языцѣ своего имъ разумѣния. Мы убо, Русь, нарицаемъ Бога богатства ради: богатъ бо сыи и насъ обогащаетъ благостынею и вѣчными благими...».  
Л. 75 − «Катехисисъ» лист 257. Нач.: «Еврейски Богъ нарицается Аллъ или Еллой, гречески же Одеосъ, а руски Богъ, рекше все могай, и прочии такоже. А имя его таково, якоже самъ вѣсть единъ, а не мы мнози.
Л. 75 об. − Страница 39. Нач.: «1 октября 1913 г. скончался настоятель Московской общины поморцевъ Иванъ Михаилович Горбуновъ. Болѣе 20 лѣтъ выполнялъ обязанности, преставился на 73 г. своей жизни…».
Л. 76 − Примечания из календаря 1973 г. страница 22 . Нач.: «До нас дошли слухи поучения игумена Киево−Печерскаго монастыря преподобного Феодосия пишется: «Запрещалъ с иноверными есть с ними и пить из одного сосуда и хвалить чюжую вѣру...».  
Л. 76 – Страница 26 В. Майновъ со словъ очевидцевъ разорения Выгореции пишетъ. Нач.: «Главную часовню не захотѣли разорить, порешили оставить, устроивши в ней православную церковь. Тутъ, подлѣ этой часовни, и происходилъ главныи разгромъ, тут и били, и сѣкли, и обливали холодной водой упорствующихъ. Около 3000 рукописей было сожжено на площадке пред часовней...».
Л. 76 − Старообрядческий календарь 1973 г. страница 45. Нач.: «5 декабря 1743 г. в слободку Усть−Цильму прибыла карательная экспедиция. В глухихъ лѣсахъ Печорскаго края скрывались старообрядцы. Холмогорскии архиепископ Варсанофии направил в губернскую канцелярию «Промеморию»  с просьбой послать воинскую команду ради искоренения старовѣрства...»  
Л. 76 − «Книга о вѣрѣ» глава 3 лист 31. Нач.: «Святыи Андрей апостолъ Первозваныи приятъ страны греческия по жребию, и около Чернаго моря и окрестныя народы и сия приведъ ко Христу, пойде моремъ в Русию рѣкою Днѣпромъ...».
Л. 77 об. − 1) Страница 13 календарь 1973 г. В 1729 г. в Даниловѣ и Лѣксе прожывало свыше 1000 человѣкъ, а вмѣстѣ с старообрядцами на Суземке 12448 человек. По 8−й ревизии в 1834 г. зарегистрировано было всего лишь 590 душъ, а послѣ 9−й ревизии − 272. Проводились систематическия мѣроприятия с целью закрыть Выгорецкое общежительство.
Л. 78 − «Апостолъ Толковый» листъ 102. Нач.: «Понеже ничтоже творяху апостолы своею властию, но вся, яже творяху, Святым Духомъ касаеми, творяху или не творяху. (Ниже)» .
Л. 78 − «Толковыи Апостолъ» листъ 133, 134. (кратко воспомянем) . «Дѣяния  святыхъ апостолъ» написалъ апостолъ и евангелист Лука, вся яже зная по ряду Павелъ в Римѣ свободно поживша и слово Божие невозбранно проповѣдающа...».  
Л. 78 об. − Из предисловия «Толкового Апостола». Нач.:«Лука апостолъ в книзѣ «Дѣяния апостольскихъ» въ начале ихъ великую часть святаго Евангелия Христова описуетъ: почему бы исповѣдали, яко вознесеся Господь на небо, намъ путь за собою показа, котораго времени четыредесятаго дне по восстании его из мертвыхъ, на которомъ мѣстѣ на горѣ Елеонстѣй...».
Л. 79 − «Апостолъ толковый» лист 65. Нач.: «Савлъ же еще дыхая прещениемъ и убийствомъ на ученики Господня приступль ко архиерею и испоси у него послания в Дамаскъ к соборищемъ, яко да аще нѣкия обрящетъ Христовымъ путемъ ходяща мужи и жены, связаны приведетъ во Иеросалимъ...».
Л. 79 – Чти продолжение книги 12 сборникх лист 57 Апостолъ толковый Листъ лист 65. Нач.: «Савлъ же еще дыхая прещениемъ и убийствомъ на ученики Господня...».
Л. 79 об. – Апостолъ лист 27. Нач.: «Рече Петръ к людемъ Моисей убо ко отцемъ рече яко пророка вамъ воздвигнет...».
Л. 79 об. – Лист 89. Нач.: «Яко  мене пророкъ нарекъ Господа вочеловечения ради и не по естеству, но по дѣланию сие примати достоитъ. И никтоже от пророкъ законодавецъ бысть от Моисея до Христа...».
Л. 80 − Лист 390. Нач.: «Освѣщает бо ся душа вѣрою, освещаетъ же ся и тѣло исповѣданиемъ, стыдяща же ся и срамляяся в распятаго Христа вѣровати и исповѣдати его Бога себѣ и срамляяся словес евангельскихъ...».
Л. 80 − Лист 142. Нач.: «Вѣра можетъ спасти человека не просто убо глаголяи Господень быти сей вѣренъ, но любяи Господа вѣры ради, еже к нему не токмо же, но и умрети его ради...».
Л. 80 об. − «Кормчея» лист 595. Нач.: «Слыши Господа, рекша ученикомъ: «Шедшее научите вся языки крестяше ихъ блюсти вся, елика заповѣдахъ вамъ». И паки рече: «Тако намъ есть лѣпо исполнити всяку правду. Вижди, како рече блюсти все и исполнити. Павелъ рече: «Облечетеся во вся оружия Божия, яко избрании Божии».
Л. 80 об. − Прологъ 8 мая. Нач.: «Ибо точию единаго святаго  Петра Господь крести своима рукама, Петръ же – Андрея и Андрей – Иякова, Иоанна. Иоаннъ, Иаковъ, прочия апостолы крестиша. Святую Богородицу Петръ и Иоаннъ крестиша, и даже до успения ея с нею быти Богослову...».  
Л. 80 об. − Апокалипсисъ стихъ 301. Нач.: «Мнози будутъ нерадяше о своемъ спасении. Кто же словеса Божия любезнѣ не восприиметъ и не веритъ и в тинѣ грѣховнѣй пребывати восхощетъ – да еще пребываетъ.
Л. 81 об. − Стих 299. Нач.: «Якоже во Евангелии рече Иоаннъ и видѣвъ и свидѣтельствова, и истинно есть свидѣтельство его. Тако и здѣ самовидѣцъ бывъ прореченнымъ, и сказавъ, и видѣния утвердивъ. Далее стихи 3, 7, 42, 48, 52, 59, 173.
Л. 82 об. − И к ефесеом зачин 225 учитъ. Нач.: «Да не бывайте к тому младенцы, умомъ влающеся (так!) и скитающееся во всякомъ вѣтрѣ учения во лжи человечестѣй, в коварствѣ козней и льщения».
Л. 82 об. − «Апостолъ» зачин 284. Нач.: «Яко въ послѣдняя времена отступятъ нѣцыи от вѣры, аще бо тоя отступитъ, кто и прочее содѣлаетъ вся злая».
Л. 82 об. − Бесѣды апостольские лист 1474. Нач.: «Вѣры и малѣйшую часть превративъ все погубляетъ, на горшая происходя от начала».
Л. 82 об. − Василии Великии ко Амфилофию глава 45. Нач.: «Аще кто приимъ имя християнства не творяи дѣлъ Христовыхъ, ругается Христу − и нѣсть ему пользы от наречения».
Л. 83 − Кирилл Иеросалимский глава 3 лист 13. Нач.: «Якоже первѣе при Нои ради беззаконнаго смѣщения весь миръ потопомъ погуби, такоже и нынѣ, егда вси человецы во осквернение впадоша и своемышленное беззаконие творяху, и Богъ с ними весь миръ погубити имать».
Л. 83 − Из слова провидѣния Волоколамскихъ начальниковъ. Нач.: «При послѣднемъ времени начнутъ человецы быти людие напрасными бѣдами спасатися. По мѣстомъ за таковыя грѣхи начнутъ быти глады и моры частыя, и многия всякия трусы и потопы, и междуусобныя брани, и рати, и войны, и всяко в мирѣ начнутъ гинути, и грады стѣснятся».
Л. 83 об. – Апостолъ». К солуняном послание зачин 271. Нач.: «А о лѣтѣх и временѣхъ, братие, не требѣ есть вамъ писати. Сами бо извѣстно вѣсте, яко день Господень, яко же тать в нощи приидетъ. Егда бо рекутъ: «Миръ и утвержение», тогда внезапу нападетъ на нихъ всегубительство…».
Л. 84 – «Апокалипсис» глава 55 стих 226, 227, 228.
Л. 84 об. − Блаженный Андрей глава 64. Нач.: «В послѣдняя дни возставитъ Господь Богъ царя от нищеты, и ходити начнетъ во мнозѣй правдѣ, и всяку брань уставитъ, и нищихъ богатыя сотворитъ, и будутъ лѣта, якоже при Нои...».
Л. 85 об. − Стихъ 220. Нач.: «И глагола ми: «Воды, яже видѣлъ еси, идѣже любодѣица сѣдит, людие и народи есть, и племени, и языцы, и дѣсять роговъ, яже видѣ на звѣри, сии любодѣицу возненавидятъ и запустѣвшу сотворятъ ю и нагу, и плоть ея снѣдятъ и сожгутъ ю огнемъ».
Л. 85 об. − Вопроси Епифании Блаженный Андрея глава 70. Нач.: «Како хощетъ человечество изгинути от земли и также и потомъ быти воскресению?». Рече святыи: «Другия хотятъ погубити нечисти языцы, а другия частыя рати, а вѣрныя о Христѣ Антихристъ погубитъ, еико же ихъ вѣру имутъ Антихристу».
Л. 86 об. − Глава 64. Нач.: «Разбогатеютъ боляре в царство его и будутъ яко цари, а нищи – яко боляре, и будетъ радость многа тогда и веселие, и добрая от земли и от моря возникнутъ по изобилу . И будутъ яко при Нои в тихости и весели донде же приииде потопъ. И царство его будетъ 32 лѣта… Минувшу же царству тому тогда настанетъ начало болѣзни .
Л. 86 об. − «Апокалипсис» стих 114. Нач.: «И в ты дни възыщутъ человецы смерти и не обрящутъ ея, и вожделѣютъ умрети, и бѣжитъ от нихъ смерть. Толкование. И взыщутъ человецы смерти и симъ знаменуетъ лѣльность озлоблении. Обычай бо сущихъ в болѣзняхъ призывати смерть, а еже просящимъ сия в болѣзнехъ не приходити ей...».
Л. 87 − Стих 25. Нач.: «Сущее имѣяи ухо слышати да слышитъ, что Духъ глаголетъ церквамъ побѣждаяи не имать вредитися от смерти вторыя. Толкование (инаго)  перво. Смертию толико тѣло умираетъ, душа же жива пребываетъ...».
Л. 87 − Стих 178. Сущее. Нач.: «И видѣхъ: се облакъ свѣтелъ, и на облацѣ сѣдяи подобенъ сыну человеческому имѣяи на главѣ своей вѣнецъ златъ и в руцѣ его серпъ остръ. Толкование. Серпъ кончины явителен, ибо самъ Господь жатву мира кончину нарицает. Другаго толкования. Серпомъ же являетъ страшная суду  его, понеже серпъ обнажаетъ и являетъ обнажение земли; жнуще вкупѣ пшеницы и плевы – якоже пророкъ Иоиль о сей жатвѣ в лицы Господни глаголетъ, яко азъ сяду на горѣ высоцѣ разсудити вся, того ради пусти серпъ, понеже приспѣша плоды земля.
Л. 87 об. «Катехисисъ большой» глава 23 вопросъ. Нач.: «Кая убо знамения будутъ ближняя пред суднымъ днемъ?» Отвѣтъ. «Сия есть страшнѣйша от первыхъ. 1. Солнце премѣнится во тму. 2. И луна не дастъ свѣта своего. 3. Звѣзды спадутъ с небесе. 4. Тогда приидетъ страшныи и грозныи оныи день Господень, исполнь гнѣва и ярости, исполнь скорби и нужда и безгодия, исполнь мрака,  и тмы, и трепета неисповѣдимаго...
Л. 88 − Вопросъ: «Что еще тому послѣдовати?» «Трубы возгласятъ со грозою велиею, и мертви от гробъ востанутъ, и вси возрастомъ единымъ будутъ. Таже отверзутся небеса и явится знамение Сына Человеческаго, сему же убо послѣдуютъ вся силы небесныя тысяща тысящами и тмы тмами ангелъ и архангелъ и вся прочая чины небесныя окрестъ со страхомъ окружающее, с кличемъ вопиютъ с небесе, глаголя...».
Л. 89 − От «Патерика скитскаго». Рекоша святи: «Аще бы возможно было въ пришествии Божии по воскресении изыти душамъ человеческимъ от страха весь мир от грозы ужасныя умерлъ бы. Что будет тогда, егда небеса совиются и Бога открывающеся с гнѣвомъ видѣти, и воинства ангельская подвизаемы, и всѣ вкупѣ человечество трепещущее, каковымъ намъ подобаетъ быти в день той.
Л. 89 − Святыи Каллистъ. Судия есть истиненъ и праведенъ Богъ нашъ ни свидѣтелей требуя, ни обличниковъ, ни показании и судити имать всѣмъ от Адама сущимъ, даже до кончины бывшим еллиномъ, и жидомъ, и еретикомъ, и в православнѣй вѣрѣ согрѣшающимъ...».
Л. 90 − Святыи Иеремия глаголетъ. Нач.: «О лютѣ яко великъ день той и нѣсть подобна ему и время тѣсно есть». (глава 30) Даниилъ пророкъ глаголетъ: «В рѣхъ дондеже престоли поставишася и ветхии деньми сѣде, и одежда его бѣла, яко снѣгъ, и власи главы его яки волна чиста, престолъ его – пламень огненъ, колеса его – огнь паля, рѣка огненая течаше исходящи предъ нимъ...».
Л. 90 − Глава 7. Нач.: «Христосъ спаситель во святомъ Евангелии о пришествии своемъ предвѣщая, реклъ: Якоже молния исходитъ от востока и является до западъ, тако будетъ и пришествие Сына Человеческаго...».
Л. 90 об. − Матфей глава 24. Нач.: «Три евангелиста о семъ согласнѣ пишутъ и на иномъ мѣстѣ утвержаетъ: «Аминь, глаголю вамъ, яко не имать прейти родъ сей дондеже вся сия будутъ. Небо и земля прейдетъ, словеса же моя не прейдутъ, о дни же томъ и часѣ никто же вѣсть: ни ангели, иже суть на небѣсѣхъ, ни Сынъ, токмо Отецъ»
Л. 91 − Лука зачин 107. Нач.: «Что имамы сотворити, егда погнани будемъ вси и влекоми в геенския томления, вся без отрады тамо, вся без милости. Огнь ихъ не угаснетъ и червь ихъ не усыпаетъ. Нѣсть тамо покаяния, ни исповѣдания, ни оставления, ни спасение, иже о здѣ не стяжавшимъ сихъ…».
Л. 93 − Прологъ 14 марта от Старчества. Нач.: «В день обличения тайныхъ, егда кождо понесетъ дѣла своя, праведнии убо имутъ понести страдания любезная, грѣшнии же пороки злыя, и срамныя уста умолкнутъ коегождо пред праведнымъ Судиею, и не имѣти потребы вопрошати, все бо тѣло тогда будетъ, яко зерцало, и явятся дѣла его ясно воображена...».  
Л. 93 об. − К Коринфом послание зачин 161. Нач.: «Невѣдение Божие нѣцыи имутъ к сраму, вамъ глаголю. Но речетъ нѣкто, яко востанутъ мертви, коимъ же тѣломъ приидутъ. Безумнее ты, еже сѣеши: не тѣло сущее сѣеши, но голо зерно. Аще случится пшеницѣ или иного от прочихъ Богъ же даетъ ему тѣло, якоже восхощет, и коемуждо сѣмени свое тело...».
Л. 94 − Зачин 262. Нач.: «Такожде и воскресение мертвыхъ: сѣется в тлѣние, востаетъ в нетлѣние, сѣется не в честь, востаетъ в славу, сѣется въ немощи, востаетъ в силу, сѣется тѣло душевно, востаетъ тѣло духовно. Есть тѣло душевно и есть тѣло духовно».
Л. 94 − Зачинъ 163. Первыи человекъ от земли, перстенъ, вторыи человекъ – Господь с небесе, Яковъ перстныи, таковии перстни, и Яковъ небесныи, тации же и небеснии, и якоже облекахомся во образъ перстнаго да облечемся во образъ небеснаго.
Л. 94 об. − Апостол толковый лист 883. Нач.: «Мертви о Христѣ воскреснутъ первѣе. Толковый Златоуст. Сиречь вѣрнии, яко хотящее взиматися на облацѣхъ, прежде воскреснутъ, прочии же − послѣди, яко не хотящимъ восхищенымъ бытии и срѣтати Христа на облацехъ...».
Л. 94 об. − «Апостол толковый» лист 416. Нач.: «Грядетъ часъ, егда мертви услышатъ гласа моего и изыдутъ благая сотворшии на воскресение живота, а сотворивши лукавая − на воскрешение суда. Нынѣ убо долготерпѣние Божие приемлемъ, тогда же правыи Судъ его познати имамы, егда воскреснемъ: ови убо в муки вѣчныя, овии в жизнь вѣчныя, и приимем кождо по дѣлу своему».
Л. 95 − «Катехисис» лист 109. Нач.: «Аще уже вечная глаголются отнюдъ убо по правдѣ, праведныи судъ праведенъ изведе, еже в вѣчныя муки отсылаеми будутъ грѣшницы, праведнии же в животъ вѣчныи.
Л. 95 об. − «Евангелие толковое» в неделю мироносиц. Нач.: «Якоже бо сотвористе, глаголетъ Господь, тако будетъ и вамъ, и воздаяние ваше воздастся вамъ на главах вашихъ. Ими же бо согрѣшаемъ, братие, сихъ ради мучими бываемъ».
Л. 96 − Краткие толкования по снамъ царя Мамера философомъ Шаховичемъ  о послѣднем времени. Нач.: «По 1 сновидѣнию (книга 15). Сказа царю философъ: «То будетъ не в твоемъ царствии, но въ послѣднее время все збудется в началѣ осмыя тысящи. Тогда будутъ времена лютыя по всей земли, и во всѣхъ человецѣхъ правды и милости и мысли добрыя не будетъ, ни страха Божия и заповѣди Христовы хранити станутъ...».
Л. 98 об. − Книга «Златоустъ» неделя 25. Нач.: «Снидутся тогда от седми градовъ во единъ градъ житии и не обрящется в селѣхъ вашихъ никого живуща. Погублю убо в водахъ рыбы и птицы, парящия в воздуху, и скоты, иже в лузѣхъ вашихъ. Грады ваши запустѣютъ, и не будет приходящего к церквамъ вашимъ, ни убогаго, сѣдяща пред враты церковными и просяща милостыни...».
Л. 98 об. − Ипполитъ въ неделю мясопустную слово 3. Нач.: «Яко время зло есть, навыкни, возлюбленне, иже тогда человекомъ лукавство, како восхищаютъ домы и села и праведное от праведнаго отъемлющее. Егда бо сия будутъ да веси, яко кончина есть...».
Л. 100 − Матфей 24; Марк 13; 4. Нач.: «Но говоритъ такъ свойственно только  невѣрнымъ, еще невѣрующимъ людямъ. Наоборотъ, предугадывать будущее и вѣровать, что оно такъ будетъ – вотъ свойство блаженнаго мужа, которыи и знаетъ, и в то же время молчитъ, дабы своею болтливостью не навлечь на себя опасности. А что это справедливо и рабамъ Божиимъ извѣстно, мы докажемъ еще и инымъ способомъ».
Л. 101 − Третьихъ книгъ пророка Ездры глава 8. Нач.: «Сего ради  суд мой нынѣ приближается, яже не всѣмъ показахъ, токмо тебѣ и тебѣ подобно многимъ и отвѣщахъ, и рекохъ: «Се нынѣ, Господи, показалъ еси мнѣ множество знамении часъ, но не показалъ еси, в кое время».
Л. 101 − Глава 9. Нач.: «И отвѣща ми, рече ко мнѣ: «Мѣрящь мѣри время в себѣ самомъ. И будетъ повнегда увидиши, егда приидетъ часть нѣкоторая знамении, яже  предречена. Суть тогда уразумѣеши, яко то самое есть время, в не же начнетъ вышнии посѣщати вѣкъ, иже от него сотворенъ бысть».
Л. 102 − Глава 15. Нач.: «Горе вѣку и иже обитаютъ в немъ, понеже приближися мечь и сокрушение ихъ, и востанетъ языкъ на языкъ к брани, и мечь в рукахъ ихъ. Будетъ не постояние человекомъ и инии иныхъ одолѣвающи вознерадятъ  о  царѣ своемъ, и начальницы путей о дѣлѣхъ своихъ в могутствѣ своемъ».
Л. 103 об. − Глава 16. Нач.: «Се посылаются злая и не возвратятся, дондеже приидутъ на землю. Огнь возгаряется и не угаснетъ, дондеже скончаются основания земли. Имъ же образомъ не возвращается стрѣла, послана от сильнаго стрѣльца, тако не возвратятся злая, яже послана будутъ на землю».
Л. 105 об. − В «Гранографѣ» печатномъ греческаго друку сице предречено. Нач.: «Народъ же русскии вкупѣ сопричастниками всего Измаила побѣдятъ и Седмихолмникъ возмутъ со прибытками. Тогда же войну (брань) воздвигнутъ междоусобную ярящуся таже до пятаго часа, и гласъ с небесе возгласитъ трижды: «Стойте! Стойте! Стойте со страхомъ и поспѣшитеся многотщательнѣ на десную страну, обрящете мужа прироженнаго и чюднаго сильнаго и его же приемше...».
Л. 106 − Подобнѣ же и в книзѣ «Степенной» Соловецкаго монастыря. Нач.: «По концы царства царя Иоанна Васильевича посольство къ цисарю римскому Максимиану королю въ лѣто 7084: «Изволѣниемъ Божиимъ востанетъ въ вашей России царь, брата же моего племянникъ. И той преполовитъ дни своя во благоденствии и кротости, и многими окрестными странами почитаемъ будетъ кромѣ меча».
Л. 106 об. − «Хрисмологионъ» глава 77. Нач.: «Царство от Анны деспины цареградскаго ради родословия (или плѣмени) от россовъ турецкому царству возодолѣние, и паки въ Цариградѣ греческому произведение на престолъ свой на скорѣ быти непшуемъ въ сочислении 2 сице засвидѣтельствует».
Л. 107 − Подобнообразнѣ же сему и в книзѣ «Стѣпенной» во главѣ 14 глаголетъ. Нач.: «Но убо да разумѣеши, о окаяннѣ, аще вся предреченная Мефодиемъ Патрьскимъ и Львомъ Премудрым и знамения о градѣ семъ совершишася, то и послѣдняя не прейдутъ, но такоже совершитися имутъ. Пишетъ бо: «Рускии народъ со прежде создатели всего Измаила побѣдятъ и Седмохолмнаго приимутъ  и в немъ воцарятся»
Л. 107 − Сице бо глаголетъ Господь Богъ у пророка Иоиля глава 3. Нач.: «Соберу вся страны и сведу я на поляну Иосафатову и разсуждуся с ними ту. Сие и ангели предвозвѣстиша при вознесения Господня: (Деяния 1) «Се Исусъ вознесыися от васъ на небо, тако и приидетъ, имъ же образомъ видѣстѣ его идущи на небо».
Л. 107 об. − Кирилл Иеросалимский глава 6. Нач.: «Помысли, блюди же ся человече, со многими бо на судъ приидеши и весь народъ человечь тогда тамо станет. Помысли тогда, яко велико племя римское и яко много иныхъ языкъ нынѣ живущихъ, и яко много ихъ во сто лѣтъ умре».
Л. 108 − Иезекииль глава 38. Нач.: «И бысть слово Господне ко мнѣ, глаголя: «Сыне человечь утверди лице свое на Гога и на землю Магога и князя росска, Мосохъ и Фовель, и совращу тя окрестъ, и вложу узду в челюсти твоя уготовися самъ ты и весь соборъ твой собранныи к тебѣ, и будеши мнѣ в преднюю стражбу».
Л. 108 об. − Глава 39. Нач.: «Гогъ, князя Росска, Мосохъ и Фовель соберу и наставлю тя, и возведу тя на горы Израилевы. (ниже) И поражу тя на горахъ Израилевыхъ, и падеши ты и вси, иже у тебѣ, и многи страны с тобою».
Л. 109 − Апокалипсис стихи 192, 173, 178.
Л. 109 − Кирилл Иеросалимский. Глава 3 лист 13. Нач.: «Якоже  первѣе при Ное ради беззаконнаго смѣшения весь мир потопом погуби. Такоже и нынѣ, егда вси человецы во осквернение впадоша и своеумышленное беззаконие творяху, и Богъ с ними весь мир погубити имать».
Л. 109 об. − «Правая вѣра» глава 14. Нач.: «Святыи Феодоритъ пишетъ: «В день пришествия Господня будетъ острое и сильное свидѣтельство и тѣхъ, что добрѣ на семъ свѣтѣ пожиша, яко злато и сребро огнь свѣтлѣйшихъ явитъ. Оных же паки иже беззакония плодствоваху, по подобию древа, сѣна и сламы пожжетъ, и прочая, и обойметъ вовѣки».
Л. 109 об. − «Старчество» слово 43. Нач.: «О жизни сей должно есть намъ небрещи все бо в ней сладкое и красное, еже есть богатство, и слава, и пища, и питие, и вся сласти временныя суть, в малѣ являются, потом же погибаютъ, яко цвѣтъ травныи, егда убо процвѣтаетъ красенъ и добръ зѣло, егда же усохнетъ – измѣняется и без вѣсти бываетъ.
Л. 110 – «Цвѣтникъ» Дорофея глава 16. Нач.: «Помысли убо, о человече, и буди разумѣя: се бо житие 80 лѣтъ или 70, или паки до 100 лѣтъ живешъ, богатѣешъ, женишися, и дѣти приживеши, сыны ожениши и дщери вдаси, и владѣеши странами и царствуеши».
Л. 110 об. − Дорофей глава 18. Премудро есть дѣло, поистинѣ премудро, и нѣсть премудрее сего на семъ свѣтѣ, еже есть, да кто душу свою спасетъ, понеже вся хитрости земныя на земли останутся, сия же премудрость едина точию с душею пойдетъ и во царство небесное душу вводитъ, понеже высоко отстоитъ небо от земли и нѣсть на него ни лѣстницы, ни восхода чювственнаго, точию восходятъ на него терпящии скорби и болѣзни и смиреномудрии.
Л. 110 об. − Его же глава 14. Нач.: «Здѣшнее бо страдание скорбно есть, но маловременно суть и недостойно суть противу будущия радости: единому дне тысяща лѣт, будущая бо радость безконечна суть».
Л. 110 об. − «Книга о вѣрѣ» глава 16 лист 142. Нач.: «По «Златослову», глаголющему, иже не молится Богу ниже Божественныя бесѣды приимати желаетъ непрестанно мертвъ есть и окаяненъ и смердящь. Да приимемъ, вѣрнии, молитву яко многочестныи даръ и многоцѣнныи бисеръ нравомъ правымъ, облобызающе во извѣстную помощь и побѣду на врага видимыя и невидимыя.
Л. 111 − Книга «Лѣствичникъ» глава 152. Нач.: «Се есть мужество и разумъ, еже поспѣшити человеку о очищении первыхъ его согрѣшении, о ихъ же и молится, проститися ему. Таже всею силою Богови молится, да не паки впадетъ в таяжде, ниже  в сердцы своемъ, ни дѣлом, ни чювствами».
Л. 111 − Глава 165. Нач.: «Тѣмъ же всѣмъ дѣломъ на всякомъ мѣстѣ и часѣ потщимся къ Богу молитвами и всякой напасти и во всякой брани молитву стяжи – непобѣдимое оружие, и Христовою благодатию вся злая побѣдиши.
Л. 111 об. – Глава 219. Нач.: «Аще убо во время молитвы лукавыми помыслы плѣнитися – се тягчайши есть. Во время молитвы к Богу умъ собирати и молитвѣ внимати и мыслѣй всяческихъ отвращатися, аще ли не во время молитвы и о нужныхъ потребах, иже в житии таковая безгрѣшна суть».
Л. 111 об. – Глава 39. Нач.: «Мнози убо звании, мало же избранныхъ. И не убоимся, рече, врагъ нашихъ бѣсовъ, яко лице души нашея видятъ, аще и не явни. Лице же душевное душевныя чювства глаголетъ, бѣсове же лукавыя помыслы в насъ сѣютъ, от душевных нашихъ чювствъ навыкаютъ, аще приемлемъ сладостнѣ от нихъ под вдагаемыя помыслы или абие ихъ тгоняемъ, якоже суть в тѣлеси пять чювств: зрѣние, обоняние, слухъ, вкусъ и осязание».
Л. 112 − От жития преподобнаго Нифонта. Нач.: «Мнозѣми козньми нападаше на нь дияволъ и мыслиши низложити праведнаго. Онъ же знаменашася образомъ креста и глаголя: «Азъ нечистому бѣсу не покорюся. Аще ти есть Богъ мой повелѣлъ погубити мя, да приму со благодарениемъ Бога моего повелѣние, аще ли ти нѣсть повелѣно от Бога моего – посрамлю вся козни твоя».
Л. 115 − Кирилъ Иеросалимский глава 23 лист 221. Нач.: «Якоже Златоустъ глаголетъ Иоаннъ: «Да покажетъ то, яко намъ, живымъ, со отшедшими отсюду нѣсть никоего различия, даже и до дне суднаго, якоже бо они молятся о насъ, тако и мы о нихъ, якоже Богъ дая симъ милосердие свое ради насъ, живущихъ на земли».
Л. 115 об. − «Кормчея» правило 14 лист 28. Нач.: «Творити усопшимъ третины во псалмѣхъ и молитвахъ воскресшаго ради тридневно, и девятиы на воспоминание сущихъ здѣ усопших, и четыредесять дней по вѣтхому Закону, якоже и жидовстии людие плакашеся Моисея ради, и на всяко лѣто память имъ творите и от имѣния ихъ раздавайте нищимъ на воспоминание ихъ».
Л. 116 − Правило 15 апостолу Петра и Павла. Нач.: «На памяти же ихъ взываеми со благочинием ядите и со страхом Божиимъ, яко могущии молитися о преставльшихся, презвитери бо и диякони Христови сущее, трезвитися должны есте всегда и к себѣ и ко инѣмъ, да возможетѣ и безчинныя наказовати от жития христянскаго о молчании на трапезѣ».
Л. 116 − «Зонарь» лист 45. Нач.: «Умершимъ убо подобаетъ творити память и жертвы, третины, девятины и шесть месяцъ лѣто исполнено. Также и въ суботу мясопустную и в суботу сыропустную, и в суботу седмую по Пасцѣ. Сихъ ради вѣруем обрѣсти о грѣсѣхъ прощение».
Л. 116 об. − «Кормчея» лист 78. Нач.: «Ибо ядыи в трапезѣ и глаголяи, что кромѣ Исусовы молитвы юже заповѣдахомъ глаголати подобенъ есть псомъ ядущимъ и свиниямъ и коткам».
Л. 116 об. − По Златоусту о серафимѣхъ (из слова). Нач.: «Аще сядеши на трапезѣ, воспомяни, яко по восстании от трапезы помолитися подобаетъ и тако в мѣру исполни, утробу яко да не отягчаваемъ от трапезы не на одръ, но на молитву обращаемся и божественному чтению прииматися подобаетъ».
Л. 117 − «Прологъ» 4 августа. Нач.: «От патерика о ядущихъ мнисѣхъ на трапезѣ. Повѣдаше единъ от старцъ прозорлив в братии и видяше духомъ ядущихъ, сѣдящихъ на трапезѣ, якобы суть овыхъ ядуща медъ, а овыхъ – хлѣбъ, а иныхъ – мотылу.
Л.  117 об. − Соборное изложение из «Потребника» лист 140. Нач.: «И нарицаются убо християне, а правила святыхъ апостолъ и святыхъ отецъ седми вселенскихъ и девяти помѣстныхъ  соборовъ, и инѣхъ святыхъ предания мнози в нихъ не соблюдаютъ вѣры три или четыре и вкупѣ убо на единой трапезѣ».
Л. 118 – «Прологъ» 29 генваря, яко подобаетъ молитися за враги и творящихъ пакости. Нач.: «Елико ты молишися о души за оклеветающихъ тя, толико Богъ извѣствуетъ о тебѣ и самъ месть творитъ за тя. «Мнѣ бо, − рече, − месть,  и азъ вздамъ», − глаголетъ Господь».
Л. 118 об. − Титлы на крестѣ Господни.
М – Мария, Р − роди, Ф – фарисеомъ, У – учителя, Ника – на крстѣ, И – искупи, К −  крестомъ, А – Адама (внизу:) М – мѣсто, Л – лобно, Р – рай, Б – бысть, Г – гора, Г – Голгофа, Г – глава, А – Адамова (титлы у Спаса на вѣнцы:) ОТ – от небеси приидохъ, О – они же мя не познаша, Н – на крестѣ пригвоздиша.
Л. 118 об. − О крестѣ Господни. Нач.: «Крестъ Господень завистию июдейскою  и гробъ Господень прочии засыпаны землею, ту была кумирская церковь богини Афродиты за 333 лѣта, егда обрѣте царица Елена».
Л. 119 − Григории Амиритскии въ своей книгѣ. Нач.: «Глаголютъ, крестъ Христовъ от кипариса и певга и кедра сложение имать, ибо простое его от кипариса бяше, прекое  же его от певга подножие от кедра».
Л. 119 − Святцы 14 сентября. Нач.: «Крестъ обрѣте царица Елена в лѣта 5885.  Христосъ же распятся в лѣто 5533. От сего явстветъ, яко крестъ былъ обрѣтенъ черезъ 352 лѣта».
Л. 119 об. − «Катихисисъ» о страсти Христовѣ глава 11. Нач.: «Вопросъ. Чесо ради Господь нашъ крестною смертию умре? Ответъ. Того ради, еже та смерть срамотнѣе и лютѣе и проклята, такою убо смертию злыхъ разбойниковъ осуждаху древле, смерти предающе и на крестѣ распинающее».
Л. 120 − Книга Кирилла Иеросалимскаго Слово о пременении праздника Пасхи. Нач.: «Вся бо елика сотвори Богъ в полномъ или соверешеномъ существѣ въчини якоже человека или от него жену, не детьми малыми ихъ сотворилъ, якоже нынѣ от нас рождаются, иже ни разумомъ, ни удами до совершенаго возраста владѣти могутъ, но первых родоначальников нашихъ совершеныхъ Богъ сотворилъ возрастомъ, словомъ и разумомъ, в полномъ муже и в естествѣ ихъ сѣмена вложив.
Л. 122 − «Альфа и омега» глава 89 лист 192. Нач.: «Вкратцѣ помянути полезно, когда достоитъ Пасху праздновати, ибо Христосъ спас 23 марта распятъ бысть по сравнении весенномъ».
Л. 123 об. − «Правая вѣра» глава 15. Нач.: «В дѣянии святыхъ апостолъ зачин 7 глаголется: вкупѣ же Петръ и Иоаннъ восхождаста во святилище на молитву в девятыи часъ. Извѣстно же, яко не ядше, а часъ девятыи с полудне трети часъ».
Л. 123 об. − «Евангелие от Иоанна зачин 60. Краниево же мѣсто глаголаху Лобное мѣсто. И слово удержашеся, яко ту погребеся Адамъ, да идѣже начало смерти, ту и падение ея будетъ».
Л. 124 об. − Евангелие толковое зачин 8. Нач.: «Сугубъ бо человекъ – от тѣла и души, сугубу бо и мать, и таковаго порождения образъ. Вода бо видимо приемлема и видимому тѣлу очищение разумѣется».
Л. 125 − «Кормчея» лист 625. Нач.: «Вопроси человекъ Божии бѣсов (начало псалма 67): «Да воскреснетъ Богъ и разыдутся врази его». И возопиша бѣси: «Не глаголи слова сего! Аще ли то не отвѣщаемъ ти!»
Л. 125 − Книга Кирилова лист 15. Нач.: «Якоже видимъ, иже сами духовнии мужие плотьское все разумѣюще и в мирѣ семъ по плоти живуще, а не по духу и ради свободнаго жития законы превращаютъ и предѣлы, уставленныя имъ, прелагаютъ, и от вѣры отступаютъ, а православие с еретичествомъ соединяютъ».
Л. 125 об. − Книга «Правая вѣра» глава 30. Нач.: «Что имамы сотворити, егда погнани будемъ вси и влекоми в геенския томления вся без отрады. Тамо вся без милости, огнь ихъ не угаснетъ и червь ихъ не усыпаетъ. Нѣсть тамо покаяния, ни исповѣдания, ни оставления, ни спасения, иже от здѣ не стяжавшимъ сихъ».

Опубл.:
Мелихов М.В. Рукописные сборники печорского старообрядца С.А. Носова: сборник № 26 //
Вестник СыктГУ. Серия гуманитарных наук.
Сыктывкар, 2014. № 3. С. 336–352.